Расшифровка ошибки P0101 у Chevrolet: Работоспособность датчика массового расхода воздуха (MAF)
- View Bulletin 1
- View Bulletin 2
- View Bulletin 3
- View Bulletin 4
- View Bulletin 5
- View Bulletin 6
- View Bulletin 7
- View Bulletin 8
- View Bulletin 9
- View Bulletin 10
- View Bulletin 11
- View Bulletin 12
- View Bulletin 13
- View Bulletin 14
- View Bulletin 15
- View Bulletin 16
- View Bulletin 17
- View Bulletin 18
- View Bulletin 19
- View Bulletin 20
- View Bulletin 21
- View Bulletin 22
- View Bulletin 23
- View Bulletin 24
- View Bulletin 25
- View Bulletin 26
- View Bulletin 27
- View Bulletin 28
- View Bulletin 29
- View Bulletin 30
- View Bulletin 31
- View Bulletin 32
- View Bulletin 33
- View Bulletin 34
- View Bulletin 35
- View Bulletin 36
- View Bulletin 37
- View Bulletin 38
- View Bulletin 39
- View Bulletin 40
- View Bulletin 41
- View Bulletin 42
- View Bulletin 43
- View Bulletin 44
- View Bulletin 45
- View Bulletin 46
- View Bulletin 47
- View Bulletin 48
- View Bulletin 49
- View Bulletin 50
- View Bulletin 51
- View Bulletin 52
- View Bulletin 53
- View Bulletin 54
- View Bulletin 55
- View Bulletin 56
- View Bulletin 57
- View Bulletin 58
- View Bulletin 59
- View Bulletin 60
- View Bulletin 61
- View Bulletin 62
- View Bulletin 63
- View Bulletin 64
- View Bulletin 65
- View Bulletin 66
- View Bulletin 67
- View Bulletin 68
- View Bulletin 69
- View Bulletin 70
- View Bulletin 71
- View Bulletin 72
- View Bulletin 73
- View Bulletin 74
- View Bulletin 75
- View Bulletin 76
- View Bulletin 77
- View Bulletin 78
- View Bulletin 79
- View Bulletin 80
- View Bulletin 81
- View Bulletin 82
- View Bulletin 83
- View Bulletin 84
- View Bulletin 85
- View Bulletin 86
- View Bulletin 87
- View Bulletin 88
- View Bulletin 89
- View Bulletin 90
Связанные сервисные бюллетени
Марка:
Шевроле
Код:
P0101
Определение:
Характеристики датчика массового расхода воздуха (MAF)
Описание:
Коды неисправности P008F, P0102, P0103, P0106, P0112, P0113, P0128, P0403, P046C, P111C, P111D, P140F, P2598, P2599 или P268A не устанавливаются. Температура окружающего воздуха составляет от -7 до 52 ° C (от +19,4 до 126 ° F). ЕСТ составляет от 70 до 123 ° C (от 158 до 253 ° F). Абсолютное давление в коллекторе (MAP) составляет от 75 до 280 кПа. BARO больше 75 кПа. Время работы двигателя не менее 90 с. Скорость двигателя менее 3100 об / мин. Клапан рециркуляции ОГ закрыт. Положение клапана потока воздуха на впуске (IAF) меньше 5%. Расчетный расход топлива составляет 5 мм²; и 70 мм⊃; . Напряжение зажигания составляет не менее 11 В. Этот код неисправности запускается непрерывно, если условия включения выполняются в течение 10 с.
Причина:
Контроллер ЭСУД обнаруживает, что коэффициент расхода воздуха датчика массового расхода воздуха не находится в пределах предварительно определенного диапазона расчетного коэффициента массового расхода воздуха в течение более 10 с.
From english:
Decoding the error P0101 from Chevrolet: Mass Air Flow (MAF) Sensor Performance
Make:
Chevrolet
Code:
P0101
Definition:
Mass Air Flow (MAF) Sensor Performance
Description:
DTCs P008F,P0102, P0103, P0106, P0112, P0113, P0128, P0403, P046C,P111C,P111D,P140F,P2598, P2599, or P268A are not set.The Ambient Air Temperature is between -7 and 52°C (+19.4 and 126°F).The ECT is between 70 and 123°C (158 and 253°F).The manifold absolute pressure (MAP) is between 75 and 280 kPa.The BARO is greater than 75 kPa.The engine run time is at least 90 s.The engine speed is less than 3,100 RPM.The EGR valve is closed.The Intake Air Flow (IAF) Valve Position is less than 5 %.The calculated fuel rate is between 5 mm⊃;and 70 mm⊃; .The ignition voltage is at least 11 V.This DTC runs continuously when the enabling conditions are met for 10 s.
Cause:
The ECM detects that the MAF sensor air flow ratio is not within a predetermined range of the calculated MAF air flow ratio for greater than 10 s.
Related Service Bulletins:
- View Bulletin 1
- View Bulletin 2
- View Bulletin 3
- View Bulletin 4
- View Bulletin 5
- View Bulletin 6
- View Bulletin 7
- View Bulletin 8
- View Bulletin 9
- View Bulletin 10
- View Bulletin 11
- View Bulletin 12
- View Bulletin 13
- View Bulletin 14
- View Bulletin 15
- View Bulletin 16
- View Bulletin 17
- View Bulletin 18
- View Bulletin 19
- View Bulletin 20
- View Bulletin 21
- View Bulletin 22
- View Bulletin 23
- View Bulletin 24
- View Bulletin 25
- View Bulletin 26
- View Bulletin 27
- View Bulletin 28
- View Bulletin 29
- View Bulletin 30
- View Bulletin 31
- View Bulletin 32
- View Bulletin 33
- View Bulletin 34
- View Bulletin 35
- View Bulletin 36
- View Bulletin 37
- View Bulletin 38
- View Bulletin 39
- View Bulletin 40
- View Bulletin 41
- View Bulletin 42
- View Bulletin 43
- View Bulletin 44
- View Bulletin 45
- View Bulletin 46
- View Bulletin 47
- View Bulletin 48
- View Bulletin 49
- View Bulletin 50
- View Bulletin 51
- View Bulletin 52
- View Bulletin 53
- View Bulletin 54
- View Bulletin 55
- View Bulletin 56
- View Bulletin 57
- View Bulletin 58
- View Bulletin 59
- View Bulletin 60
- View Bulletin 61
- View Bulletin 62
- View Bulletin 63
- View Bulletin 64
- View Bulletin 65
- View Bulletin 66
- View Bulletin 67
- View Bulletin 68
- View Bulletin 69
- View Bulletin 70
- View Bulletin 71
- View Bulletin 72
- View Bulletin 73
- View Bulletin 74
- View Bulletin 75
- View Bulletin 76
- View Bulletin 77
- View Bulletin 78
- View Bulletin 79
- View Bulletin 80
- View Bulletin 81
- View Bulletin 82
- View Bulletin 83
- View Bulletin 84
- View Bulletin 85
- View Bulletin 86
- View Bulletin 87
- View Bulletin 88
- View Bulletin 89
- View Bulletin 90
Оставить комментарий: