Расшифровка ошибки P0301 у Honda: Обнаружен пропуск зажигания в цилиндре 1
- View Bulletin 1
- View Bulletin 2
- View Bulletin 3
- View Bulletin 4
- View Bulletin 5
- View Bulletin 6
- View Bulletin 7
- View Bulletin 8
- View Bulletin 9
- View Bulletin 10
- View Bulletin 11
- View Bulletin 12
- View Bulletin 13
- View Bulletin 14
- View Bulletin 15
- View Bulletin 16
- View Bulletin 17
- View Bulletin 18
- View Bulletin 19
- View Bulletin 20
- View Bulletin 21
- View Bulletin 22
- View Bulletin 23
- View Bulletin 24
- View Bulletin 25
- View Bulletin 26
- View Bulletin 27
- View Bulletin 28
- View Bulletin 29
- View Bulletin 30
- View Bulletin 31
- View Bulletin 32
- View Bulletin 33
- View Bulletin 34
- View Bulletin 35
- View Bulletin 36
- View Bulletin 37
- View Bulletin 38
- View Bulletin 39
- View Bulletin 40
- View Bulletin 41
- View Bulletin 42
- View Bulletin 43
- View Bulletin 44
- View Bulletin 45
- View Bulletin 46
- View Bulletin 47
- View Bulletin 48
- View Bulletin 49
- View Bulletin 50
- View Bulletin 51
- View Bulletin 52
- View Bulletin 53
- View Bulletin 54
- View Bulletin 55
- View Bulletin 56
- View Bulletin 57
- View Bulletin 58
- View Bulletin 59
- View Bulletin 60
- View Bulletin 61
- View Bulletin 62
- View Bulletin 63
- View Bulletin 64
- View Bulletin 65
- View Bulletin 66
- View Bulletin 67
- View Bulletin 68
- View Bulletin 69
- View Bulletin 70
- View Bulletin 71
- View Bulletin 72
- View Bulletin 73
- View Bulletin 74
- View Bulletin 75
- View Bulletin 76
- View Bulletin 77
- View Bulletin 78
- View Bulletin 79
- View Bulletin 80
- View Bulletin 81
- View Bulletin 82
- View Bulletin 83
- View Bulletin 84
- View Bulletin 85
- View Bulletin 86
- View Bulletin 87
- View Bulletin 88
- View Bulletin 89
- View Bulletin 90
- View Bulletin 91
- View Bulletin 92
- View Bulletin 93
- View Bulletin 94
- View Bulletin 95
- View Bulletin 96
- View Bulletin 97
- View Bulletin 98
- View Bulletin 99
- View Bulletin 100
- View Bulletin 101
- View Bulletin 102
- View Bulletin 103
- View Bulletin 104
- View Bulletin 105
- View Bulletin 106
- View Bulletin 107
- View Bulletin 108
- View Bulletin 109
- View Bulletin 110
- View Bulletin 111
- View Bulletin 112
- View Bulletin 113
- View Bulletin 114
- View Bulletin 115
- View Bulletin 116
- View Bulletin 117
- View Bulletin 118
- View Bulletin 119
- View Bulletin 120
- View Bulletin 121
- View Bulletin 122
- View Bulletin 123
Связанные сервисные бюллетени
Марка:
Honda
Код:
P0301
Определение:
Обнаружен пропуск зажигания в цилиндре 1
Описание:
Время выполнения - один раз на цикл движения, а продолжительность составляет 200 оборотов для типа 1 и 1000 оборотов для типа 2. Условия включения контрольной лампы MIL типа 1 и типа 2. Пропуски зажигания типа 1 (серьезные) на 200 оборотов 27- 90 раз. Если пропуск зажигания типа 1 (повреждение катализатора) происходит один раз, контрольная лампа неисправности мигает один раз в секунду, сохраняется временный код неисправности и срабатывает система остановки впрыска топлива на высоких оборотах. Впрыск топлива прекращается только на высоких оборотах в цилиндре, в котором зарегистрировано наибольшее количество пропусков зажигания. контрольная лампа MIL продолжает мигать, а впрыск топлива прекращается на высоких оборотах до завершения движения. Если пропуск зажигания типа 1 происходит во время второго ездового цикла, MIL и впрыск топлива ведут себя одинаково, и сохраняется код неисправности. После обнаружения пропусков зажигания 1-го типа в течение двух ездовых циклов загорается контрольная лампа неисправности и остается включенной, начиная с третьего ездового цикла, если только PCM не сбросил временный код неисправности. Даже если индикатор MIL горит, он начнет мигать, если произойдет пропуск зажигания 1-го типа. Если неисправность повторяется во время следующего (второго) ездового цикла, загорается контрольная лампа неисправности, и код неисправности и данные фиксированного набора данных сохраняются. Осечка типа 2 (легкая) За 1000 оборотов 55 раз. Если происходит пропуск зажигания типа 2 (связанный с выбросами, но недостаточно серьезный, чтобы немедленно повредить катализатор), сохраняется временный код неисправности, но контрольная лампа неисправности загорается или мигает. Если пропуск зажигания типа 2 происходит во время второго ездового цикла, контрольная лампа неисправности загорается и остается включенной, пока PCM не сбросил временный код неисправности. ПРИМЕЧАНИЕ. Прежде чем приступить к устранению неполадок, запишите все данные о замораживании и любые встроенные снимки.
Причина:
- Неисправная свеча зажигания
- Неисправность катушки зажигания
- Неисправность топливной форсунки
- Неисправность топливного насоса и / или регулятора
- Плохое соединение или ослабление контактов на катушке зажигания, форсунке и PCM.
- "Обрыв" или "Короткое замыкание" между катушкой зажигания и блоком реле / предохранителей в моторном отсеке
- «Обрыв» или «Короткое замыкание» между PCM и катушкой зажигания.
- Внутренняя проблема двигателя.
- Неправильная процедура определения холостого хода PCM.
- Неправильная процедура определения шаблона CKP
- Датчик массового расхода воздуха
From english:
Decoding the error P0301 from Honda: Cylinder 1 Misfire Detected
Make:
Honda
Code:
P0301
Definition:
Cylinder 1 Misfire Detected
Description:
The execution time is once per driving cycle and the duration time is 200 revolutions for Type 1 and 1,000 revolutions for Type 2. Conditions for illuminating the MIL Type 1 and Type 2.Misfire Type 1 (Severe) Per 200 revolutions 27-90 times.If a type 1 misfire (catalyst damaging) occurs once,the MIL blinks once per second,a Temporary DTC is stored,and the high rpm fuel injection stop system activates.The fuel injection stops,at high rpm only,on the cylinder that has the highest misfire counts.the MIL continues to blink,and the fuel injection stays off at high rpm,until the drive is completed.If a type 1 misfire occurs during a second drive cycle,the MIL and fuel injection behave the same and a DTC is stored.After a type 1 misfire has been detected during two drive cycles,the MIL comes on and stays on beginning with the third drive cycle,unless the Temporary DTC has been cleared by the PCM.Even if the MIL is on,it will start blinking if a type 1 misfire occurs.If the malfunction recurs during the next (second) drive cycle,the MIL comes on and the DTC and the freeze frame data are stored. Misfire Type 2 (Light) Per 1,000 revolutions 55 times.If a type 2 misfire (emission-related but not severe enough to immediately damage the catalyst) occurs,a Temporary DTC is stored,but the MIL does come on or blink.If a type 2 misfire occurs during a second drive cycle,the MIL comes on and stays on unless the Temporary DTC has been cleared by the PCM.NOTE: Before you troubleshoot,record all freeze data and any on-board snapshot.
Cause:
- Faulty spark plug
- Faulty ignition coil
- Faulty fuel injector
- Faulty fuel pump and/or regulator
- Poor connections or loose terminals at the ignition coil,the injector,and the PCM
- "Open" or "Short" circuit between the ignition coil and the under-hood fuse/relay box
- "Open" or "Short" circuit between the PCM and the ignition coil
- Internal engine problem
- Incorrect PCM idle learn procedure
- Incorrect CKP pattern learn procedure
- MAF sensor
Related Service Bulletins:
- View Bulletin 1
- View Bulletin 2
- View Bulletin 3
- View Bulletin 4
- View Bulletin 5
- View Bulletin 6
- View Bulletin 7
- View Bulletin 8
- View Bulletin 9
- View Bulletin 10
- View Bulletin 11
- View Bulletin 12
- View Bulletin 13
- View Bulletin 14
- View Bulletin 15
- View Bulletin 16
- View Bulletin 17
- View Bulletin 18
- View Bulletin 19
- View Bulletin 20
- View Bulletin 21
- View Bulletin 22
- View Bulletin 23
- View Bulletin 24
- View Bulletin 25
- View Bulletin 26
- View Bulletin 27
- View Bulletin 28
- View Bulletin 29
- View Bulletin 30
- View Bulletin 31
- View Bulletin 32
- View Bulletin 33
- View Bulletin 34
- View Bulletin 35
- View Bulletin 36
- View Bulletin 37
- View Bulletin 38
- View Bulletin 39
- View Bulletin 40
- View Bulletin 41
- View Bulletin 42
- View Bulletin 43
- View Bulletin 44
- View Bulletin 45
- View Bulletin 46
- View Bulletin 47
- View Bulletin 48
- View Bulletin 49
- View Bulletin 50
- View Bulletin 51
- View Bulletin 52
- View Bulletin 53
- View Bulletin 54
- View Bulletin 55
- View Bulletin 56
- View Bulletin 57
- View Bulletin 58
- View Bulletin 59
- View Bulletin 60
- View Bulletin 61
- View Bulletin 62
- View Bulletin 63
- View Bulletin 64
- View Bulletin 65
- View Bulletin 66
- View Bulletin 67
- View Bulletin 68
- View Bulletin 69
- View Bulletin 70
- View Bulletin 71
- View Bulletin 72
- View Bulletin 73
- View Bulletin 74
- View Bulletin 75
- View Bulletin 76
- View Bulletin 77
- View Bulletin 78
- View Bulletin 79
- View Bulletin 80
- View Bulletin 81
- View Bulletin 82
- View Bulletin 83
- View Bulletin 84
- View Bulletin 85
- View Bulletin 86
- View Bulletin 87
- View Bulletin 88
- View Bulletin 89
- View Bulletin 90
- View Bulletin 91
- View Bulletin 92
- View Bulletin 93
- View Bulletin 94
- View Bulletin 95
- View Bulletin 96
- View Bulletin 97
- View Bulletin 98
- View Bulletin 99
- View Bulletin 100
- View Bulletin 101
- View Bulletin 102
- View Bulletin 103
- View Bulletin 104
- View Bulletin 105
- View Bulletin 106
- View Bulletin 107
- View Bulletin 108
- View Bulletin 109
- View Bulletin 110
- View Bulletin 111
- View Bulletin 112
- View Bulletin 113
- View Bulletin 114
- View Bulletin 115
- View Bulletin 116
- View Bulletin 117
- View Bulletin 118
- View Bulletin 119
- View Bulletin 120
- View Bulletin 121
- View Bulletin 122
- View Bulletin 123
Оставить комментарий: